Поговоримо про права та зіграємо в цікаві ігри, така надзвичайна форма виховної години сподобалась учня 6-В класу.
1989 року представники урядів розвинутих
країн, у тому числі й наша Україна, яка на той час перебувала у складі
Радянського Союзу, підписали Конвенцію про права дитини.
Конвенція — це угода, договір між державами з
певних питань. У даному випадку — з питань прав дітей. Підписавши цей
документ, уряди домовилися охороняти права дітей, які живуть на територіях цих
держав.
У Конвенції визначено, що дитиною вважається
людина, якій ще не виповнилося 18 років, що всі діти народжуються вільними і
рівними у своїх правах і що не можна їх піддавати дискримінації через
національну, етнічну, релігійну, расову ознаки, а також через стать, політичні
переконання.
Які ж права дитини визначені Конвенцією? (Читає учням
основні положення Конвенції про права дитини.)
«Дитина незалежно від її раси,
національності, кольору шкіри, статі, мови, релігії, етнічного чи соціального
походження, майнового стану, стану здоров'я, незалежно від її батьків та її
законних опікунів має право:
—
на життя;
—
на ім'я та
набуття громадянства;
—
знати своїх
батьків;
—
на
збереження своєї індивідуальності;
—
підтримувати
взаємини з обома батьками, якщо ті розлучилися;
—
висловлювати
свої погляди і думки з усіх питань;
—
одержувати і
передавати інформацію (за винятком певних обмежень);
—
на свободу
думки, совісті й релігії;
—
на свободу
об'єднань і товариств у мирних цілях;
—
на особисте
і сімейне життя, недоторканність житла, таємницю кореспонденції;
—
на захист
від посягань на особисте життя, честь і гідність;
—
на
повноцінне і достойне життя, на піклування з метою догляду за нею;
—
на
користування благами соціального забезпечення;
—
на освіту,
відпочинок і дозвілля;
—
на рівень
життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного, морального і
соціального розвитку дитини;
—
на захист
від економічної експлуатації і від виконання будь-якої роботи, яка може
завдавати шкоди її здоров'ю чи розумовому, фізичному, духовному, моральному,
соціальному розвитку;
—
на захист
від незаконного зловживання наркотиків, психотропних речовин, від усіляких форм
сексуальної експлуатації та сексуальних розбещень;
—
на гуманне
поводження, на захист від незаконного чи свавільного позбавлення волі, свободи;
—
на негайний
доступ до правничої допомоги і на таке поводження, яке сприяє розвитку у дитини
почуття гідності й значущості, зміцнює в ній повагу до прав людини і її свобод,
сприяє виконанню нею корисної ролі в суспільстві.
Проведено також творче завдання «Я маю право!».
Учитель поділив учнів на групи і роздав
групам картки, на яких написано по одній статті Конвенції про права дитини.
За кілька хвилин учні пояснювали своїми
словами статті Конвенції і навести життєвий приклад, що відображає дію цієї
статті.
Немає коментарів:
Дописати коментар